Frågor & Svar

Här har vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren kring projektet. 

Hittar du inte svaret på just din fråga?

Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kontakta projektledaren Maria Lönnerek eller någon av koordinatorerna Maria Sjöstedt eller Åsa Lagerstedt för att få svar på denna fråga. Här hittar du våra kontaktuppgifter.
Nej, det får du tyvärr inte. Dina tre prioriteringar styr i första hand vilka kurser du bör anmäla dig till. Du kan alltid kontakta projektledaren eller någon av koordinatorerna för att anmäla ditt intresse till enstaka utbildningar som du inte uppgett som dina prioriteringar.
Du kommer att få ett personligt mail till den kurs som du prioriterat, där vi uppmanar dig att anmäla dig till kursen.
Du måste först registrera dig, för att kunna anmäla dig till kommande kurser. Vid anmälan till kurs behöver du ej uppge namn, företag, specialkost etc då det är förprogrammerat, tack vare registreringen. Du behöver endast klicka på anmälningsknappen.
Om du har önskemål om specialkost uppger du det när du registrerar dig. Den informationen kommer sedan att följa med när du anmäler dig till en kurs/utbildning etc, dvs du behöver ej uppge det fler gånger.
När du registrerar dig fyller du i fältet tillgänglighetsanpassning så ser vi vilket behov du önskar och försöker tillfredsställa det så gott vi kan.
Under hösten prioriteras utbildningar inom blocket TEAM, dvs UGL, Personligt ledarskap, Agil projektledning mm. Under Q1 2017 kommer utbildningar inom marknadsföring och försäljning att prioriteras.
Vi ska försöka göra dig nöjd. Kontakta projektledare eller koordinator.
Ja, för att vi ska kunna mäta stegförflyttningar i projektet är det viktigt att du svarar.
Tyvärr, har vi av tekniska skäl inte möjlighet till det.
Ja, leta upp utbildningen i arkivet. Efter varje utbildning lägger vi upp eventuellt utbildningsmaterial där.
Ni som tillväxtbolag får snabbt ändrade behov vilket medför att vi inte kan upphandla utbildningar t.ex årsvis. Därför försöker vi upphandla kvartalsvis vilket gör att framförhållningen blir relativt kort.
Om du inte meddelat förhinder, här via hemsidan genom att avanmäla dig till utbildningen eller kontaktat din koordinator, kommer en faktura skickas på kursavgiften till dig.
Ja, det går alldeles utmärkt. Se till att hen registrerar sig här på hemsidan och kontaktar koordinatorn.
Det är det bästa sättet att kunna ge er ett bra utbildningsutbud, se stegförflyttningar och redovisa projektet.
Det är viktiga frågor som ni som företagare bör ha kunskap om och kan ha nytta av i era verksamheter. Det är dessutom ett krav från ESF-rådet för att vi ska kunna bedriva projektet.
Inom ramen för Making Space for Growth erbjuder vi alla deltagare extra förkovran i form av inspirationsföreläsningar, som en liten bonus. Under några timmar får ni kompetensutveckling inom olika ämnesområden. Se vår utbildningskatalog för mer info. Ett tips är att prata med dina medarbetare för att diskutera hur ni på företaget hanterar detta erbjudande. Det kan ju vara bra att chefen godkänner att medarbetaren anmäler sig, annars kanske företaget riskerar att all personal anmäler sig och ingen finns tillgänglig för verksamheten.